Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu
Please log in or register before viewing unlimited contents in this forum.Thank you for visiting our website.

Created By: CROWN WEBMASTER


Welcome To Official KKMKK @ CROWN Website
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Pak Pandir dan Waja Silver

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Girl
Administrators
Administrators


Taurus Rooster
Posting : 934
Points : 14818
Reputation : 3
Join Date : 2009-05-25
Age : 35
Location : Kota Kinabalu

PostSubject: Pak Pandir dan Waja Silver   Fri Jul 24, 2009 12:30 pm

Al-kisah pada suatu hari, Pak Pandir keluar ke bandar bersama Mak
Andeh untuk membeli sebuah kereta. Anaknya tidak dibawa kerana
bimbang penjual kereta tidak mahu menjualkan kereta kepadanya kerana
dia sudah mempunyai anak.

"Isteriku Andeh, rasa-rasa orang tu mahu tak jual kereta pada
kita?" kata Pak Pandir.

"Kenapa abang tanya macam tu?" balas Mak Andeh.

"Yelah, manalah tahu, dia ingat saya tak mampu nak bayar sebab saya
kena bagi awak dan anak kita makan...takut tak cukup duit..." jawab
Pak Pandir.

Maka mereka pun tiba di tempat penjualan kereta...

"Saya mahu beli yang ini" kata Pak Pandir sambil menuding jari ke
arah kereta Proton Waja berwarna silver.

Setelah membayar wang pendahuluan, Pak Pandir memandu kereta itu
pulang. Dalam hati Pak Pandir sudah berkira-kira untuk menunjuk-
nunjuk kereta itu di hadapan Pak Kadok. Tapi, tak sampai satu jam,
Pak Pandir datang semula ke kedai kereta tadi dengan muka merah
padam.

"Apa ni Encik, jual kereta dah rosak!" si penjual kereta berasa
sangat hairan.

"Cuba Encik tengok lampu tepi ni, asal saya nak belok, tak pernah
elok, asyik berkelip-kelip je!"

_________________


http://beautieviolet.blogspot.com
Back to top Go down
View user profile http://beautieviolet.blogspot.com
lazygurl
newbie
newbie


Posting : 16
Points : 12575
Reputation : 10
Join Date : 2010-01-22

PostSubject: Re: Pak Pandir dan Waja Silver   Sun Jan 24, 2010 12:13 am

wakakakakakakakakakaka !! .. lawak2 .. crying
Back to top Go down
View user profile
 
Pak Pandir dan Waja Silver
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Silver and Gold Charm Bracelets
» School me on silver mica disease
» CL NZR Silver Star d623 for the gallery
» Theory: The Silver Crystal's power
» Cox Silver Bee W/ dual ported liner 8cc stunt tank/ metal backplate .,

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu :: KKMKK @ CROWN CITCHAT :: CERITA LAWAK-
Jump to: