Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu
Please log in or register before viewing unlimited contents in this forum.Thank you for visiting our website.

Created By: CROWN WEBMASTER


Welcome To Official KKMKK @ CROWN Website
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Main Dam lain topik

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Rome
Administrators
Administrators


Sagittarius Monkey
Posting : 1460
Points : 15380
Reputation : 9
Join Date : 2009-05-28
Age : 35
Location : KUDAT-- KOTA KINABALU

PostSubject: Main Dam lain topik   Mon Jul 06, 2009 11:45 pm

Alkisah di satu negeri bernama Isketambola yg aman dan permai, hidup satu keluarga.Ceritanya si ayah dan anak mertuanya yg begitu berbeza feel.Si ayah ni punyer la rajin bekerja mengejar kemewahan dunia tetapi malas utk beribadat.Berbeza dgn si anak mertuanya pula rajin beribadat tapi malas pulak nak bekerja.. bak kata "Takut nanti reput tulang,hai reput tulang".

Disebutkan juga kisah,dengan tetiba satu hari,hujan hai punyer lah lebat.Maka si ayah dan anak mertuanya ni terpaksa la dok kat rumah.Sket punyer boring, si ayah ni ajak le si anak mertuanya main dam.Tengah tengah main dam ni,tetiba si anak mertua ni dapat makan dam sampai empat sekali, lalu si anak mertua ni punyer la bangga sambil berkata "Haaa!! Tengok ni, dapat makan sampai empat sekali..hinhs hinsh!" Tetiba jek si ayah nye punyer la bengang mencelah.. "Ek eles,makan je la yg ko tau,tp keje sketnye malas!" ."Aik,ni dah bab memperli la pulak nih" si anak mertua berkata dlm hati.Si anak mertua dok senyap jek walaupun bengang tak terkira.Hangin satu badan.Dah beberapa lama lepas tu, tetiba si ayah nye dpt 'haji' sampai tiga sekali.. si ayahnye punyer la suker "Haaa!tengok ni,punyer la tere sampai haji dpt tiga sekali!Marvelous!Har!Har!". Si anak mertuanya dgn slow jek membalas "Eleh,setakat haji sampai tiga kali, sembahyang tak pernah tak guna jugak".Heh!

renung renungkan time posa
Back to top Go down
View user profile
 
Main Dam lain topik
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Moffat says "The companion is the main character"
» Question on rear main seal... LT1 guru's this is for YOU
» Murdure on the Lain. (Cluedo)
» Main Na Bhoolungi - PROMO #3
» Main Naa Bhoolungi 25th December 2013 Written Episode

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu :: KKMKK @ CROWN CITCHAT :: CERITA LAWAK-
Jump to: