Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu
Please log in or register before viewing unlimited contents in this forum.Thank you for visiting our website.

Created By: CROWN WEBMASTER


Welcome To Official KKMKK @ CROWN Website
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Tue Jun 30, 2009 10:46 am

Apa pendapat anda sekiranya pasangan anda mengongkong kehidupan sosial anda?
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
Girl
Administrators
Administrators
avatar

Taurus Rooster
Posting : 934
Points : 15353
Reputation : 3
Join Date : 2009-05-25
Age : 35
Location : Kota Kinabalu

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Tue Jun 30, 2009 12:08 pm

girl x tau pula coz tidak prnah d kongkong...lgpun pasangan girl sporting dia lg suka klu bnyak kwn...

mgkin ada wanita d luar sana sntiasa d kongkong
oleh pasanganya sehingga sgala pergerakkan trbatas...
memang susah la klu mau brgaul dgn org lain...tiada kawan la klu gitu...
prnah ada kisah benar trjadi sehingga wanita meminta cerai gara2 sembahyang dlm bilik pun dikatakan sdng brgayut telefon....teruk punya lelaki, padan muka dia...

_________________


http://beautieviolet.blogspot.com
Back to top Go down
View user profile http://beautieviolet.blogspot.com
Rome
Administrators
Administrators
avatar

Sagittarius Monkey
Posting : 1460
Points : 15930
Reputation : 9
Join Date : 2009-05-28
Age : 36
Location : KUDAT-- KOTA KINABALU

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Wed Jul 01, 2009 1:35 am

cuba bawa berbincang cara slow talk, cari mood si dia time ok, cari masa yang sesuai dan berbincang cara manja. kompom ok lah klu tak dpt gak cari yg pakar.

Klu rome tada hal punya, yg penting pandai bw diri jgn terlebih. buat cara org yg dah berumah tangga. kepercayaan itu jgn disalahguna.
Back to top Go down
View user profile
Nd83kB
Global Moderator
Global Moderator
avatar

Aries Pig
Posting : 761
Points : 15105
Reputation : 3
Join Date : 2009-05-25
Age : 33
Location : kota belud

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Wed Jul 01, 2009 9:25 am

jangan sesekali mengongkong...ndak bagus org tua bilang..
sekali telapas tu.. nah..
cam harimau juga tu org bilang lama suda tdak ke ladang..
kekekekee... laughing
Back to top Go down
View user profile
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Wed Jul 01, 2009 11:16 am

klau ryn, actually pn teda msalah pnya..x kisah la, as long as dia kna honest la apa yg dia buat..satu ja yg ryn pikir, kalu kta btaskan prgaulan dia dgn kwn2 dia, payah..nnti one day dia bt bnda yg d luar btas, habis la...c dia tu pn, ok gak..kalu ryn mo g mana2, dia ok ja..mcm c rome gak, msti pndi jga diri dan sdar diri yg kita ni da kawin..hehe..
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
ErwanVIP
Penasihat Kelab
Penasihat Kelab
avatar

Leo Rat
Posting : 673
Points : 14992
Reputation : 0
Join Date : 2009-05-27
Age : 44
Location : Papar

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Thu Jul 02, 2009 11:30 am

sebenarnya hal kokong mengonkong ni memang telah berlaku sejak azalinya lagi, lagi pun ianya menang lumrah bila kita berumahtangga . Lagipun hidup kita bukan hanya sekadar utk kebahagian tapi banyak aspek yg perlu kita lalui ....
CONTOHNYA :
1. SIAPA SEBENARNYA MENGONKONG KITA DLM KEHIDUPAN BERUMAHTANGGA NI..?
2. SIAPA YG TERASA TERKONGKONG..?
3. APAKAH SEBABNYA IANYA BOLEH TERKONGKONG..?
4. SIAPA YG HARUS DIPERSALAHKAN DLM HAL INI..?
5.APAKAH CARA UNTUK MENYELESAIKANNYA..?
6. SIAPA KAH DIRI KITA UNTUK MENGONKONG BAGI PIHAK SUAMI ATAU ISTERI..?
7. APAKAH TABIAT DAN KELAKUAN SUAMI / ISTERI SEHINGGAKAN BERLAKUNYA TERKONGKONG..?


MARILAH KITA MENCARI PENDAPAT / CARANYA...
MEMANG BERNAS UTK KITA BERCERITA TENTANG ATIKA YG DIBENTANGKAN OLEH SIS RYN KITA ....JADI CUBA KITA BUALKAN DISINI DGN TENANG DAN SEBAIKNYA SEBAB PERSOALAN NI MEMANG ADA BERLAKU DIKALANGAN KITA SEKARANG.... bagus

tengkiu THANKS SIS RYN...

_________________

" CROWN JUNCTION PRODUCE "
Back to top Go down
View user profile
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Thu Jul 02, 2009 1:50 pm

Pasal hal ni mmg slah satu sbb prpechan insttusi ssbh kkluargaan..x kisah la suami ka isteri ka, msing2 pn x mau mngalah..actually thnx to bro Erwan..hehe kmbang pla idung ni skjap...nnti kita smbung la gi..heh
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
Girl
Administrators
Administrators
avatar

Taurus Rooster
Posting : 934
Points : 15353
Reputation : 3
Join Date : 2009-05-25
Age : 35
Location : Kota Kinabalu

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Fri Jul 03, 2009 10:19 am

klu sdh mengongkong dan tangan pun sampai di badan shingga lebam2
memang mnjdi satu fobia bg kaum wanita utk mncari pasangan hidup...

_________________


http://beautieviolet.blogspot.com
Back to top Go down
View user profile http://beautieviolet.blogspot.com
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Fri Jul 03, 2009 11:07 am

Zaman skrg ni sbnrnya mcm2 buleh jadi. Kdng2 sdih jgak bila mslh tu brpunca dari istri yg curang..Waallahu'alam...
mntak la jauh2...kdg kita sndiri pn x tau cmana msa dpan kta. tapi kta buleh mngubah keadaan kalau kta sndiri yg mmg mahu mngubahnya..
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
ErwanVIP
Penasihat Kelab
Penasihat Kelab
avatar

Leo Rat
Posting : 673
Points : 14992
Reputation : 0
Join Date : 2009-05-27
Age : 44
Location : Papar

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Fri Jul 03, 2009 1:35 pm

sebenarnya bukan lah apa , perkara 2 hanya berlaku apabila rasa cemburu, tidak puas hati dgn apa yg ada , temper dan perangai individu ( si suami mahupun si isteri ).

selalu nya perkara mengonkong ni terkena pd si suami ataupun si isteri ....tapi kita sebagai suami isteri harus berbual , bercerita seperti mana pd mulanya bercinta ( betul kata org2 tua kita dulu , bercinta semuanya manis dan cinta itu dtg dgn tanpa alasannya ) sampai sekarang org masih tak tahu apa itu cinta . Mereka hanya tahu cinta itu suka, sayang dan macam2 lagi.
Tapi sebenarnya cinta itu racun segala racun contoh nya dr cinta juga pergaduhan, pertengkaran , terkongkong , dayus , sinis, kasih sayang dan sebagainya..jadi perkara ini yg menjadikan semua nya

ok rasa terkongkong ni , kebiasaannya terasa atau dirasakan oleh kaum suami sebenar cuma segelintir saja kaum isteri .
tapi yg berlaku kejam nya pd kaum isteri di pukul , terjang , dicurangi dan macam2 lagi lah.

klu kaum suami ni lain caranya isteri mengonkong . contoh nya si suami akan dipertikaikan , disoal jawab , dicemburui, hilang rasa percaya dan banyak lagi klu hendak disebutkan.

rasa timbangrasa antara suami dan isteri ni harus balance , kasih sayang itu tak semestinya ditonjolkan kerna CINTA dah ada semuanya .
Pokok pangkalnya 2 dr diri masing2 juga adakah mereka ni matang utk berumah tangga atau hanya sekadar hawa nafsu saja .
Perkahwinan itu penting dlm semua agama , utk mengecapi nya hendaknya kita berkahwin dgn ertikata mendirikan rumahtangga supaya dpt menyelesaikan segala maslah kita utk hidup dr bermulanya perkhawinan itu hinggalah ke hari kematian kita.

oklah setakat ini sahaja yg bulih kita kongsikan ...nanti kita sambung lagi ..
jadi jika ada pendapat lain , teruskan sebab kita harus ingin tahu dr pendapat org lain...

tengkiu

_________________

" CROWN JUNCTION PRODUCE "
Back to top Go down
View user profile
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Wed Jul 15, 2009 11:14 am

Sorry lama sda x masuk..ok sambung balik prbincangan kita. Sya ni utarakan perkara ni sebab perkara ni berlaku di kalangan orang yang sya kenal jgak. Mahu pndapat semua spya buleh diambil mana satu yg buleh dijadikan sebagai membantu menyelesaikan masalah sebgni. Perkahwinan ni bukan perkara setakat 'kawin' saja. Ia melibatkan semua hal, anggap sajalah memulakan khidupan baru dgn orng tersayang.

Sedih rasanya bila pasangan kita mahu mengongkong kita. Mengongkong ni pengertian orang berbeza, tapi bagi sya sndiri, mengongkong ni maksudnya tdak buleh jmpa kwan2, x buleh benda2 yg kta mau, tdk buleh jumpa keluarga sndiri..susah jgak hidup bg2. Kesian dengan pasangan yang trpksa mendengar sja cakap, yg lebih memalukan bila bukan suami yang mengongkong, tapi c isteri pulak! Tu lah mcam yg kita sudah bncang awal2, masing2 kna bertolak ansur.. jngan ikut nfsu cmburu sja..makin di kongkong, makin la buat hal.

So, mcm sya sndiri, senang sja. Sya pegang atas alasan sndiri iaitu bagi kebebasan ja sma dia, sbb sya yakin dan trust dia sbb dia tau bila masa dia untuk keluarga dia! suka hati dia la mau buat apa pun, yang pnting dia kna tau jga nama baik keluarga dia sndiri dan mcam besalah orang prmpuan ni, yang 'madu' itu lah sebenarnya 'racun' untuk kami....
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
ErwanVIP
Penasihat Kelab
Penasihat Kelab
avatar

Leo Rat
Posting : 673
Points : 14992
Reputation : 0
Join Date : 2009-05-27
Age : 44
Location : Papar

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Wed Jul 15, 2009 4:02 pm

i agree 100% with sis..... bagus

itulah kesimpulannya " Rasa Terkongkong " berlaku dari diri sendiri tak kira lelaki mahupun perempuan atau suami isteri, sebabnya tiada kesefahaman diantara satu sama lain , berahsia sesama sendiri tanpa memikirkan akibatnya ,terpinggir dan sebagainyalah....

dari itu kita harus bertolak ansurlah dan mencerminkan dahulu diri kita masing2 sebelum ingin mengongkong org lain....dan contoh nya " Adakah kita sanggup dikongkong ..?"...persoalannya dan disini kita akan tahu bagaimana rasanya di kongkong oleh suami atau isteri..

lebih baik kita beri imbangan yg sama rata sama rasa barulah tiada yg " TERKONGKONG DAN MENGONGKONG "...
betul tak sis... bagus

_________________

" CROWN JUNCTION PRODUCE "
Back to top Go down
View user profile
rYn_KaWa!e
Crown Member
Crown Member
avatar

Virgo Rooster
Posting : 380
Points : 14590
Reputation : 10
Join Date : 2009-06-17
Age : 35
Location : $aNd@kaN^tELup!D^K0bO!_ToWn

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Thu Jul 16, 2009 11:25 am

betul bro..!!! hehe... laughing
Back to top Go down
View user profile http://rynkawayie81@sosblog.com
ErwanVIP
Penasihat Kelab
Penasihat Kelab
avatar

Leo Rat
Posting : 673
Points : 14992
Reputation : 0
Join Date : 2009-05-27
Age : 44
Location : Papar

PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   Sat Jul 25, 2009 10:28 am

Cuba Kita Bincangkan disini :
APA PERKARA YANG BOLEH MEMBUATKAN KITA RASA CEMBURU , MARAH DAN KURANG SELESA PADA SUAMI ATAUPUN ISTERI...?

bah mari kita kongsikan pengalaman kita yg dah berumahtangga , tapi hal ini hanya sekadar pendapat dan perbincangan sahaja tiada kena mengena pd yg hidup atau mati..... bagus

_________________

" CROWN JUNCTION PRODUCE "
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??   

Back to top Go down
 
Apa Pendapat Anda (untuk yg berumahtangga saja)??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» VALAVANIS AUTUMN TOKONOMA DISPLAY
» The Bazar
» die grinder, tools question
» Vietnam International bonsai show
» Ixora chinensis -"santan"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kelab Kereta Mahkota Kota Kinabalu :: KKMKK @ CROWN CITCHAT :: GIRL TALK-
Jump to: